Duben 2024 ve 3.A

V dubnu žáci pracovali ve skupinách na prezentacích o probraných skupinách zvířat. Informace hledali na internetu. Navštívili jsme knihovnu a vytvořili vlastní knihy. Akce “Vytvořte si vlastní knihu” proběhla v knihovně, kde žáci pracovali interaktivně ve skupinách s obrázky a dozvěděli se spoustu nových informací, které potřebovali k další práci. Vymýšleli si své krátké příběhy. Tato aktivita žáky velmi bavila.

Zhodnocení akce samotnými žáky: “Líbila se mi knihovna pro dospělé i dětské oddělení.” – Leoš “Bylo pěkné odpovídat na otázky, malování a čtení.” – Gorča, Viky “Líbila se mi práce ve dvojicích a malování knih, a také hodná paní knihovnice.” – Mája, Naty “Líbila se mi výroba knihy.” – Nikola “Mně se líbilo vymýšlet své hrdiny, básničky a tvoření knih.” – Zuzanka, Adam “Líbilo se mi, jak to tam vypadá, a knihy, které si půjčuji.” – Ondra “Líbilo se mi tvorba básně a mám ráda knihovnu.” – Nela “Líbila se mi knížka ‘Toto kočičí ninja’ a také se mi líbilo malování.” – Anička

Návštěvu skanzenu v Zubrnicích jsme absolvovali spolu s 5.A. Čekal nás zajímavý program, během kterého jsme se dozvěděli spoustu informací o období od Velikonoc do Letnic. Žáci si sami vyrobili čarodějnici s koštětem, růži z krepového papíru, upečeného hada nebo štíra a soutěžili formou kvízových otázek. Také jsme viděli, jak čarodějnice “létají” na koštěti.

V rámci prevence jsme si v pátek užili venkovní hry ke zpevnění kolektivu. Začali jsme aktivitou, která navazovala na dříve shlédnutý film “Rodina na baterky”. Cílem bylo posílit vztahy ve třídě a dozvědět se o svých spolužácích více informací. Také jsme si uvědomili, jaké chování je žádoucí, a naučili se spolupráci a vzájemnému porozumění. Vytvořili jsme nová třídní pravidla, která si žáci sami vymysleli, a rozdělili se do družstev (radost, legrace, kamarádství, upřímnost). Poté jsme se přesunuli k lesu pod hradem Střekov. Po cestě jsme museli vést skupiny a starat se o jednoho člena se zavázanýma očima. Ve skupinách jsme stavěli věže a různé stavby z kostek. Tyto a další aktivity měly posílit vztahy mezi žáky a spolupráci za ztížených podmínek. Hráli jsme také hry jako “Podpisovka”, “Molekuly podle stejných zájmů”, soutěž o nasbírání kartiček v lese a pantomima – názvy skupin. Žáci se bavili a chtěli mít zavázané oči všichni.

Duben jsme zakončili krásným projektovým dnem s Harry Potterem. Mgr. Jitka Plašilová a Kateřina Stejskalová