Z prací našich žáků

Škola v roce 2032 

V roce 2032 oslaví naše škola 100.narozeniny. Jak bude asi vypadat?
Co a jak se budeme učit? Jaké budou třídy?

Jakub Matys IX.B 
Škola v roce 2032, no představoval bych si to asi takhle: Nebyly by žádné učebnice, každému dítěti by byl přidělen výkonný notebook, ke kterému bychom každý školní rok dostávali instalační cd s učebnicemi v elektronické podobě. Ke každému počítači by byla speciální dotyková podložka s propiskou, na kterou by děti psaly své práce. Ty by byly převedeny do elektronické podoby a odeslány učiteli přes internet. Samomazací tabule by neměla být, protože by děti zlenivěly víc, než jsou teď. Školní pozemek bych si představoval větší a s více možnostmi pro sport např. betonový ovál pro in-line brusle, bazén, možnost pro cyklistiku, airsoft a jiné sporty. 

Tadeáš Opat VIII.B 
Můj den ve škole v roce 2032 by vypadal asi takhle: Když přijdu před školu, směřuji hned ke dveřím, a protože jsem přišel pozdě, musím si připravit prst, ve kterém mám zabudovaný čip. Prst přiložím k otevíracímu klíči a mohu vejít. Jakmile vejdu, ověří si mě kamerový systém a mohu si jít pro svůj stroj pro přepravu po škole. Škola je zvětšena o dvě budovy, tělocvičnu a bazén. Okamžitě jedu do třídy. V šatně zaparkuji vozítko, otevřu osobní trezor, naskládám do něj oblečení, telefon a ostatní věci, které při hodině nepotřebuji. Vyndám svůj harddisk a mohu se jít učit. Omluvím se učiteli a jdu na své místo. Prstem s čipem stlačím tlačítko vysouvací lavice a mohu se posadit. Harddisk založím do počítače a podívám se, co probíráme. Po hodině máme 10 minut přestávku, a tak si jdu koupit svačinu a jdu si vybrat oběd. Dnes si dám palačinky a jablečný džus. Když se vrátím do třídy, z rozhlasu hraje hudba a kluci hrají fotbal, takže jsou všechny lavice zasunuté. Holky jsou ve vedlejší místnosti, abychom je náhodou netrefili.
 
Leona Brožková IX.A 
Myslím si, že rok 2032 nám přinese do škol mnoho poznatků, techniky a celkově bude toto období technicky velmi vyspělé. Avšak já osobně jsem spokojena s touto dobou. Ve školách dostávají žáci vše, co potřebují ke studiu, naučí se více samostatnosti než v roce 2032, v němž už možná stroje vykonají některé činnosti za nás. Ve školách si tuto dobu představuji jako velice pokročilou. Žáci budou mít ve třídách plazmové obrazovky, stoly s vlastními zásuvkami, pohodlná křesla, každý žák bude vlastnit skříňku s klíčkem. Okna se žaluziemi budou automaticky otevíratelná a výhled z nich bude krásný v jakémkoliv ročním období. Na jaře žáky upoutají rozkvetlé sady, v zimě zasněžená krajina. Způsob výuky bude zábavný jak pro žáky, tak pro učitele.
 
Hana Málková IX.B 
Výuka tělesné výchovy by byla usnadněna vlastním bazénem a kluzištěm, ve volných chvílích přístupným žákům, stejně jako knihovna, ve které by žáci měli možnost vzdělávání a vyhledávání informací a zajímavostí. Kamerový systém by hlídal kázeň žáků a bezpečnost školy. Jídelna by také prošla změnou. Žáci by měli možnost výběru z několika jídel a nápojů, které by se objednávaly přes internet nebo osobně v jídelně. Na školní zahradě by byly postaveny altánky pro relaxaci o přestávkách a pro výuku venku. Praktické by jistě byly i školní uniformy, které by žáky nerozdělovaly na skupiny kvůli sociálním podmínkám rodiny.
 
Veronika Kořínková IX.A 
Myslím, že se naše škola v průběhu několika let hodně promění. Začnou se přistavovat nové učebny a na každý předmět bude určena učebna, kam se žáci na výuku přesunou. Doufám, že škola bude více barevná a prosvětlená. Myslím, že by bylo užitečné zbudovat centrální šatny a každému žákovi přiřadit skříňku, ve které by měl své osobní věci a učebnice, aby nemusel nosit domů vše. Jsem si takřka jistá, že se výbava a technika tříd a školy zdokonalí. Je možné, že žáci ani nebudou používat učebnice a sešity, ale pouze své osobní počítače. Každý by měl během vyučování přístup na internet, což by znamenalo, že nepřítomní žáci nebudou s látkou pozadu a vše se doučí bez větších problémů.
 
Jana Ligasová VIII.B 
Škola bude na kódy, aby se do ní nemohl dostat nikdo nepovolaný, a kód se bude každý týden měnit. Ve třídě bude méně žáků, a tak bude mít učitel více času a prostoru na individuální práci s dětmi. Na každé chodbě bude společenská místnost pro volný čas. Tělocvična by měla být vzdušná, proto bude opatřena posuvnou střechou, takže při dobrém počasí budou děti cvičit pod otevřeným nebem. Podlaha se po spuštění elektronického zařízení sroluje a objeví se bazén s umělými vlnami a malým tobogánem. Hřiště bude mít velké pískoviště, prolézačky, houpačky a kolotoč pro malé děti. Okolí školy by mělo být osázeno ovocnými stromy a keři. Na střeše školy by byly zřízeny solární panely pro ekologické šetření energií. Zkrátka celá škola bude působit vesele a barevně, hlavně hravě a příjemně. Děti se sem budou rády vracet i po delší době.
 
Monika Havelková VIII.B 
Školu v roce 2032 si představuji tak, že před školou bude dětské hřiště. Místo normálních schodů budou jezdící. Barva školy nebude hnědá, ale bude zářit všemi barvami. Při vstupu do budovy budeme muset dát čip do zařízení. Uvnitř budou výtahy a všechny osoby budou jezdit na kolečkových bruslích. Po celé škole budou vystaveny práce žáků a každý měsíc se bude výzdoba měnit. Jelikož budou všechny děti hodné, tak budou rodičům sdělovány samé výborné zprávy.
 
Filip Habart VIII.B 
Přicházím v devět hodin do školy. Kamerový systém a identifikace mi otevírají dveře a já vcházím do třídy, ve které je na učitelském stole notebook a místo tabule velká plazmová televize a místo lavic luxusní židle na sklápění. Při sednutí na židli se otevře vlastní skříňka ve zdi a robotické ruce mi podají už připravené učení, potom sundají helmu z poličky a nasadí mi ji na hlavu. Skrz helmu je vidět a helma slouží k zapnutí různých programů. Vysílá elektromagnetické impulsy, které dokáží ochrnout svaly, takže se při hodině nepohybujete, ani to nepotřebujete, protože všechno ovládáte myšlenkou, kouknutím a helmou.
 
Jiří Skalník VII.A
V jídelně každý dostane čipovou kartu s počtem zadaných přídavků či odběrů. Žák přiloží kartu na čipové pole a to zadá robotovi práci, kterou má vykonat (přinést jídlo až ke stolu, přidat atd.) Rozhlas již hlásit nebude, protože to nebude nutné. Každému se zpráva od ředitele, nebo jiných učitelů objeví přímo na obrazovce monitoru.
 
Kateřina Valinská VI.B
Žáci by se učili jako dnes, ale jeden předmět by jim přibyl – starání se o zvířátka. Venku by byla totiž taková menší farma, na které by žila tato zvířátka: koně, psi, kočky, prasata, kozy, krávy, husy, kachny. Ovce atd. Myslím si, že takhle by škola vypadala mnohem lépe.

Napsat komentář